2014.03.18.
20:18

Írta: Laci Ifj Moldván

52.rész Rendhagyó riport, egy hétköznapi futóval! Lehet nem is rendhagyó :)

Mire jó a konditerem? Hát dumálni :)

Régi ismerőssel találkoztam, aki mostanában fut, nem is keveset. Elkezdtünk beszélgetni, és olyan jó dolgokat mondott, hogy úgy gondoltam, hasznos lehet sok embernek. Elhívtam dumálni, kreáltunk egy ad-hoc riportot.

images_3.jpg

 

 

 

- Mikor kezdtél el futkorászni?

- Kb. 5 éve, addig is futottam, de csak nagyon rövid távokat, max. 4 km-t. Persze dohányzás mellett :)! A dohányzás mellé, buli, pia, pia, buli, ebben a sorrendben!

- Miért kezdtél el futni?

- Nagyon egyszerű oka volt: le akartam szokni a cigiről, és nagyon féltem az elhízástól. :)

Erre röhögni kezdtem, de valljuk be elég komoly motiváció.

-De, de, nagyon felspannolt az elhízástól való félelem. :)

Aztán, mint mondta kb. fél év múlva már 11-12 km-eket tudott futni. Egy előtte dohányos, bulis, 37 éves ember. Ez fantasztikus szerintem. Mire képes az ember saját motivációja.

 

- Miért pont a futás?

 

- Nem szerettem egy sportot sem, labdajátékokat sem. A futás kézenfekvő volt, nincs adott időhöz kötve, nem kell máshoz alkalmazkodni, nagyjából nem kell hozzá semmi. Persze később azért igen, ruha, cipő, stb..

 

-Nehéz volt növelni a távot?

 

-Nem. Fokozatosan növeltem a távot. Egy szabály volt: NE FUSSAK KEVESEBBET MINT TEGNAP!

 

Személy szerint ezt zseniális szabálynak tartom! Persze kell hozzá akaraterő is! Mindig egy picivel többet így lesz a 4 km-ből 25 km.

 

Egyébként az elhízástól való félelem, olyan nagy volt, hogy Attila versenyekre is benevezett. Az első egy 13,5 km-es verseny volt. Aztán jött a többi. A legnagyobb táv 25km volt.

Hobbista a srác, teljesen mindegy mennyi idő alatt futja, nem az a cél , hogy szuperlatívuszokkal állítsunk elérhetetlen célokat, hanem példát mutassunk a karosszékben tespedőknek, hogy lehet így is élni.

 

-Miért kezdtél el 10 fölött futni? Gondolom azt tudtad, hogy a súlytartáshoz nem kell ennyit futni?

 

-Most komolyan, azért még mindig féltem az elhízástól :). Akkor már, azért sarkallt a teljesítményhajhászás is. Jó érzés volt, hogy meg tudom csinálni, egyre nagyobb távot tudok futni.

 

-A konditeremben találkoztunk, mit kerestél ott? Eltévedtél? :)

 

-Télre beköltöztem futógépen futni, mert nem szeretem a hideget. Mellette elkezdtem súlyzós edzéseket is csinálni.

 

-Miért kezdték el súlyzózni?

 

 -Banális oka volt, ha már a bérletem feljogosít, ki akartam használni a lehetőséget. :) Az is igaz, hogy a futás miatt nagyon kicsi volt a súlyom és nem volt semmi formám. 54 kiló voltam tavaly.

 Véletlenül a srác nagyon bele talált mit kell csinálni :)!

 

 -Jól tudom tavaly futottál Pécs-Harkányt?

 

-Igen, bár kicsit felkészületlen voltam.

Annyit kell tudni erről, hogy idén március elején, rendezték megint ezt a futóversenyt ( 25 km ).

12 perccel futotta le rövidebb idő alatt, úgy hogy most 60 kilós, tehát 6 kilóval nehezebb mint tavaly. Az volt rögtön a kérdésem, hogy ezt minek tulajdonítja.

 

-Mit gondolsz miért sikerült most rövidebb idő alatt lefutni?

 

Szerintem sokat számított a normálisabb kajálás, a felkészülés.

 

-A súlyzós edzés segített?

 

Biztos, hogy számított, mert 6 kilóval nehezebben is sikerült a saját teljesítményemen javítani.

 

-Látom, hogy továbbra is folytatod a konditermi edzést, miért?

 

Sokat javított az alakomon, az izomtónusomon, a futás mindent lepucol, ezzel ellensúlyozom, és sokat javult az erőnlétem.

 

-Mit adott neked a futás, a sport?

 

Önbizalmat, rendszert az életembe, kontrollt. Fel kell készülni, előre kell tervezgetni. Nyugodtabb lettem, de akaraterőm nőt. Rájöttem, hogy mindent az ember saját maga dönt el. Amíg nem dönti el, addig kár belefogni. Sokan akartak velem futni, de látszott, hogy hiányzik a döntés a fejben, és ilyenkor a test sem engedelmeskedik. Szóval fejben dől el!

 

Attila most 42 éves és folyamatosan fut, most készül a következő futásra!

 

Annyit szeretnék még zárszóként hozzátenni, hogy körülöttünk rengeteg ilyen ember van. Tekintet nélkül arra, hogy milyen sportot kezdtek el művelni. Egyszerű emberek, nem győzikék, meg a faszom se tudja milyen celebek, hanem átlagos emberkék. Ők is megvívják a kisebb, nagyobb csatáikat és elérik a céljaikat. Talán ez segíthet felkelni a székből, és elfelejteni a kifogásokat, elkezdeni mozogni egy kicsit! 

Üdv!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asoka-edz.blog.hu/api/trackback/id/tr305868508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.24. 15:25:34

Üdv!
Már azt hittem egy munkatársamról van szó, őt is így hívják, és ő is hasonlóan kezdhette, és hasonló távokat fut, de ő nem volt soha konkrétan a Pécs-Harkányon, és nem fut futópadon, szóval nem ő az :-)

Ami érdekes nekem, az interjú alanyodnál meg nálad is az az elv, hogy ne fuss kevesebbet, mint előző nap. Ezt szó szerint kell venni, vagy csak elvként, hogy növekvő legyen a tendencia? Én személy szerint a ciklikus növekedést pártolom, ha a cél a fejlődés.

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.03.24. 18:57:55

@Narancskommunista: Szia!
Én is így csináltam, amikor futni kezdtem. Szó szerint minden nap amikor futottam, többet futottam, mint előtte. Persze ez sokszor csak párszáz méter volt. Szerintem ez addig igaz amíg elérsz egy jó szintre, magadhoz képest. Szerintem már Ő sem fut, mindig többet, főleg, hogy azért versenyek jönnek és arra nem így kell készülni. Nálam ez 10 km-ig volt így, utána estlegesen futottam, mert már nem volt olyan fontos a futás. :)
Üdv!
süti beállítások módosítása