2014.02.10.
21:46

Írta: Laci Ifj Moldván

40.rész Miért nem jó a pöcshimbálós, puncitapsolós edzés?

Üdv Harcosok!

workout-hard-by-tktodd.jpg

Mivel a 40. íráshoz érkeztünk, gondoltam valami emlékezetessel rukkolok ki. A téma, az edzés minősége, az edzés erőssége. Itt nem feltétlen csak a gyúrásra, konditermi edzésre gondolok, lehet ez bármilyen sport. Az emberek zöme, érdekes módon hamar akar eredményt elérni, hamar akar erősödni, hamar akar lefogyni. Öt év zabálását, és plusz 25 kilót akar 1 hónap alatt eltüntetni. Ez nem baj, fontos, hogy az embernek meglegyen a világos célja, amit el akar érni, de akkor tenni is kell érte. Nem elég lemenni a terembe, és cammogni a futópadon, mint egy sánta medve. Nem elég addig edzeni, amíg még kényelmes. Kilépve a teremből tudomásul kell venni, hogy az edzés folytatódik a konyhában, az étkezésekkel. Diéta nélkül semmilyen célt nem érünk el, de kemény edzés nélkül sem. Nem elég úgy edzeni, hogy a komfortzónánkon belül legyünk, nehogy bibis legyen a tenyerünk. Nem elég addig futni, amíg éppen megizzadtunk. Azután is biciklizni kell tovább, hogy feltörte a bringa a seggünket, mert a fájdalomban eltöltött idő fogja hozni a fejlődésünket, mindegy milyen sportról van szó.

Maradjunk a edzőteremnél:

Sokan úgy edzenek, nehogy hasznos legyen. Egész egyszerűen, nem akarnak ellenállást. Ellenállást tapasztalnak lerakják a súlyt. Véletlenül éreztek egy kis fájdalmat, képesek 5 perces pihenőket tartani. Akkor hol a cél? Akkor mi a cél?

A sportoknak 2 fő haszna van szerintem:

Edzésben tartja és fejleszti a testet.

Fejleszti a jellemet, az akaratot, és a mentális erőt. (Ezt lehetne még ragozni)

Ettől nagyszerű!

Sokan tudomást sem vesznek a második nyereségről a sportoknál. Azért mert a külsőségek emberei. Ne értik, hogy pont az a valódi hozománya az, ami nem látszik. Pont azt lehet az életben kamatoztatni, ami nem látszik.

Viszont, ha nem lépsz ki a komfortzónádból, tehát nem csinálod keményen a dolgokat, az edzést, akkor tulajdonképpen, olyan mintha el sem jöttél volna otthonról. Fogsz valamennyit fejlődni, de az első akadálynál visszakozol, magyarázkodsz és abbahagyod. Belegondolsz, azzal, hogy eljutottál arra a szintre, ahol most vagy, oda is úgy jutottál el, hogy, mindig azt csináltad, ami kényelmes volt, amihez nem kellett erőfeszítés. A gyenge faszlóbáló edzéssel ugyanazt műveled, csak eljöttél otthonról.

Az sportokban a kemény edzés, csak élsportolókkal kapcsolatban elfogadott. Azt az átlagembert aki keményen edzi magát, és nyüstöli, a többiek hülyének nézik, pedig neki van igaza!

Mondogatják a háta mögött: Ennek semmi értelme, kinek akar bizonyítani, ebben a korban már felesleges, stb..

Rosszindulatú negatív, irigy, akarat-gyenge emberek fogalmazzák a kritikákat, persze. Az Ő feladatuk, hogy bebizonyítsák, a kanapén szétfolyni és nézni a hosé armandót, az a jó dolog.

Pont az a lényeg, hogy az átlagembernek nagyobb szüksége van a megpróbáltatásokra, a fájdalomra mint egy élsportolónak. Hiszen az élsportoló már elégszer megtapasztalta ezt, különben nem lenne élsportoló.

 

Ott tartottunk, hogy lépj ki a komfortzónádból és tapasztald meg  a fájdalmat, mert az a Te barátod. A kemény edzés segítségével tudod megismerni a valódi korlátaidat, és fejben is fejlődni. Nagy különbség van a céltudatos edzés és a puncitapsolós edzések között. Ez a csajokra is vonatkozik. Rengeteg csajt látok, azt hiszik valami kifutón vannak, vagy a faszom tudja. Illegetik, billegetik magukat, de az edzésnél elfogy a lendület:). Beszélgetnek közben, de erőfeszítést azt nem tesznek. Persze tisztelet a kivételnek, vannak csajok akik keményen edzenek. Persze mindegyik jól akar kinézni, és ha lehet 1 hónap alatt. Még az edzés mechanizmusát sem hajlandóak megtanulni.

MariusCoetzee20.jpg

A súlyzós edzésre lefordítva:

Az előre megtervezett edzést végig kell csinálni, nem hagyjuk abba a felénél. Olyan súlyt kell választani, hogy ne tudjuk megcsinálni az adott sorozatot. Amikor elkezdjük érezni az izomfájdalmat, az a jó, akkor kell folytatni a gyakorlatot. Próbáljuk túlélni, mert ez pallérozza az akaratot. :) ! Ezt az edzőteremből kilépve is folytatnunk kell és tudatosan kajálnunk, és pihennünk. Természetesen a gyakorlatok kivitelezését is ide lehetne sorolni, de most az erőfeszítést boncolgatjuk. Pont annyit fogsz fejlődni, amennyi erőfeszítést  és tudatosságot teszel bele. Érdekes, hogy az olyan elvégzett edzés után, ami nehéz volt, és kényszeríteni kellett magunkat, sokkal jobb érzés fogja el az embert, mint a tinglitangli diszkóedzés után. Persze ehhez végig kell csinálni.

Tulajdonképpen azzal, hogy végigcsináljuk, nem csak a súlyokat, vagy a távolságot, hanem egyben magunkat győzzük le, és ez a legnehezebb, de a legboldogítóbb dolog is egyben.

Esetleg valaki olyan olvassa, aki eddig pöcslóbálós edzést csinált, talán próbálja ki ezt is, nem fogja megbánni. Ez az edzés fogj neki erőt és magabiztosságot adni a való világban is.

Zárszóként mindegy mit sportolsz, csináld keményen, állítsd magad kisebb nagyobb akadályok elé és fejlődni fogsz. Nem csak kívülről, hanem belülről is. Ezt a logikát folytasd az edzésen kívül is, és jobb életed lesz!

Üdv!

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asoka-edz.blog.hu/api/trackback/id/tr975808136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A biztos utas 2014.02.11. 01:15:23

Az edzés valóban az élsportolóknak kell, hogy ennyire élet-halál legyen, szent ügy, ahogy a posztolónak.
Én tapasztalatból tudom, hogy az ilyen fájdalmak nem tesznek jót. Nem attól lesz komolytalan valakinek az edzése, mert a felét átbeszélgeti, vagy az első izzasztó negyed óra után leáll. Hanem attól, ha nem csinálja rendszeresen a sportot, heti 2-3 alkalom helyett heti egyszer se megy le, mert talál valami fontosabbat, valami alibitevékenységet.
Annak idején pont a posztolóhoz hasonló okos megmondóemberek hatására mentek tönkre a nagyízületeim, recsegnek, fájnak, az egyik térdízületem még el is repedt. Ugyanez volt a duma, ha fáj, akkor hatásos.
Pont az a lényeg az 5 év semmittevés utáni edzésnél, hogy igenis addig csináljuk, amíg jólesik. Miért kellene az első hetekben-hónapokban Arnoldot játszani? Tény, hogy az igazi izomnövelés a gyakorlat során előjövő izomfájdalom során működik, de ez a profik dolga, akiknek az ízületeik és az egész szervezetük fel van készülve az ilyesmire.
A fájdalomhatárig és azon túl történő edzés nekem rövid távon és hosszú távon is károkat okozott.
Szerintem senki ne hallgasson semmilyen profira. Annyit kell csinálni, amennyi jólesik. Ne remegjen a kezünk-lábunk az edzés miatt, ne recsegjenek a végtagjaink, semmi értelme. Megcsinálunk x gyakorlatból valamennyit, valamekkora súllyal,ha rendszeresen csináljuk, szép lassan lehet emelni az adagot, többet, nagyobb súlyokkal. Semmi értelme az első hónapokban maximumra törekedni. A fájdalomküszöbbel való játékhoz felkészült szervezet kell.
Egy hónapnyi ilyen kemény edzés, amit a szerző ajánl, garantáltan elveszi a kedvét az embereknek a további sportolástól.
A rendszeresség a legfontosabb. Ha valaki lemegy a terembe, de a bemelegítés után egyetlen gyakorlathoz van csak kedve, aztán a nyújtás után megy zuhanyozni, az csak a megmondóember bikák szerint volt fölösleges nap.
Akikre soha, de soha nem szabad hallgatni.
Elképesztő károkat tud okozni a sok önjelölt személyi edző, akik bele se gondolnak, hogy mások kanapéhoz szokott vérkeringésük és ízületeik nem arra valók, hogy bármiféle fájdalommal találkozzank edzésük első hónapjaiban.

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.02.11. 06:29:33

Üdv!
Köszönöm ezt a hosszú kommentet. Több dolgot beleképzelsz az írásomba, gondolom ez a saját történeted miatt van. Nem írtam óriás súlyokkal történő edzést, nem írtam, azt sem, hogy ne fokozatosan emeljék a terhelést, sőt több írásomban ezt kifejezettem kiemeltem.
Ez a Te véleményed. Az, hogy Te szarul edzettél, arról Én nem tehetek. Mi az, hogy elreped a térdízületed? Nem rugdosni kell a súlyzókat! Szabályosan kivitelezett gyakorlatokkal, miért ne lehetne keményen edzeni? Jó bemelegítés mellett, miért ne lehetne a testet, mindig több munkára bírni? Te, összekevered, a sérülést, az egészséges edzés alatti izomfájdalommal. Tisztelem a véleményed, de nem értek veled egyet. Azért mert Te rosszul csináltad, és megsérültél, ne engem vagy mást okolj, hanem saját magad. Az pedig, hogy neked ebből az írásból ez maradt meg, a sérülések, azt nagyon sajnálom. Pont a lényeg felett siklottál el.:) Üdv!

koxi 2014.02.11. 08:52:51

Jó volt a cikk, jókedvvel olvastam így reggel. szerintem két külön dologról beszéltek. Mindkét féllel egyetértek. Nem mintha hu de nagy profi lennék, de azért tapasztaltam egyet s mást. Tény, hogy rengeteg olyan embert látni, pl sok kövért akik fogyni mennek le a terembe, hogy a kardio gépeken nyugdíjas tempóval nyomulnak. Nevetséges. Ha már rászánja az időt, oda kéne tennie magát. De csoda ez? Nálunk a teremben olyan szintű a fluktuáció amit még nem láttam. Szinte minden héten új "Edző" van. Gondolom semmi képesítésük nincs. De szarul vannak fizetve, amint lehet lelépnek és keresnek mást, jobban fizetőt mittudomén. Ergo az ilyen nullaedzéstcsinálóknak nincs aki segítsen. Pedig kellene. Nem mindenki tudja, mit és hogyan kéne csinálnia. De bérletet venni mindenki tud. A legdurvább, mikor az edző úgy mutatja be a gyakorlatot a delikvensnek, ami még az én szemem is szúrja, pedig mondom, nem vagyok szakértő. Abban azért nem értek egyet, amit a szerző kommentelt, hogy a sérüleéseiről csak a "biztos utas" tehet. El tudom képzelni, hogy nem volt a téma szakértője -ő sem- és gyúrós arcok beszélték rá a bazinagy súlyokra. A szerző szerint nem ez a trend? Szerintem igen. Lemegy az arc, betolja a szuszit meg a dekát, 3 hónap alatt állatra gyúrja magát, aztán odamegy okoskodni a kissebbeknek. Jó, lehett itt mondani, h nem kell rájuk hallgatni, de akkor megint ott vagyunk, h inkompetens edzők vannak, kör bezárult. Én már 35 vagyok. Kurvára nem úgy megy az edzés, mint mikor 23 voltam. Pl sokkal többet kell melegítenem. De szerencsémre én ezt érzem és tudom, a bejövő infót pedig szűröm. Nekem is okoskodnak sokan, h "vázze, toljad neki, ettől te sokkal többet bírsz" de kiszelektálom, kész. Majd én tudom, h az én vállam meg térdem mit bír. Nem arról van itt szó, hogy én is nyuggeredzést végzek, csak arról, h nem guggolok 120-al, mert rohadtul nem bírom. Sajnos a "biztos utas" belefutott pár tényleg okos pöcsbe, akik szar tanáccsal látták el. Van ilyen. Az a jó, hogy erre rájött, és ma már nem úgy csinálja, mint korábban. Magával a cikkel amúgy egyetértek. Jó, h egyre több ilyen témájú írás születik, mert a konditeremmel kapcsolatban sajnos még mindig nagy a homály.

koxi 2014.02.11. 08:53:33

Kiegészítés: a nevem nem azért az ami, mert kokszolok :-) Az másik történet.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2014.02.11. 09:09:31

"pl sok kövért akik fogyni mennek le a terembe, hogy a kardio gépeken nyugdíjas tempóval nyomulnak. Nevetséges."

Talán baszki mert nem bírja? Aki kövér nem véletlenül az, mert nem edzett 23 éves korában és nincs alap állóképessége. Hova a faszomba hajtsa magát?

nem mindenki izmost akar növelni, aki meg kövér nála a kisebb tempó is fogyaszt az eddigi 0 mozgázhoz, míg nálad 10 x annyi sem mert belőled nincs mit kb.

shwarcz bácsi 2014.02.11. 09:22:12

Az edzés először olvasással kezdődik. Mit akarunk egyáltalán, mi a célunk a lehetőségeink, és ehhez mérten felállítani a tervünket.
Következetes, és céltudatos edzés és edzésterv. A megfelelő technikai alapokkal. Nem kell az első edzésen 300kg val guggolni. sem pedig az erőkeretben az olimpiai rúddal bicepszezni... stb stb ...

koxi 2014.02.11. 09:39:20

@Great Cornholio:
Lehetne a dolgot részletezni, mert így csak vaktában lövöldözünk... De szerintem egy NEM 250kilos átlagosan elhízott egyénnek a bicon a 25ös fordulatszámon tekerés nem fogja elvárt eredményt hozni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.11. 09:42:51

hogy megszaporodtak ezek a súlyzós edzés éltető posztok mostanság az indexen.

valamelyik szerkesztő elkezdett gyúrni??

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2014.02.11. 10:04:44

@koxi: Hát a terembe ahova eljárok ránázásre egy 140 körüli csávó szokott járni. Csoda hogy tud járni, de nyomja keményen magához képest a futópadot. Most szóljak rá, hogy te hülye ez csak faszverés, hogy a cikk íróját idézzem? :)

Gondolom szép lassan erősebb lesz és úgy növeli a fordulatszámot

Zsótti28 2014.02.11. 11:13:15

tény, h sok bülye gyülekezik lent a teremben, akik tanácsai is hasonló szintet képviselnek. van néhány racionális ember(esetleg szakértelemmel és/vagy tapasztalattal), őket kéne megtalálni..
le lehet sérülni és lehet erősen edzeni, ezek elvileg nem összefüggő dolgok, de a valóságban a sok 'okos' tanács hatására mégiscsak kapcsolódnak egymáshoz..

Zsótti28 2014.02.11. 11:16:18

izületek védelmét én is fontosabbank tartom (már), mint a kőkemény edzést, de persze ezer egésszégügyi hatása(keringési rendszer, ínszakadás, porckopás) lehet a következménye az agyatlan keménykedésnek. ennek ellenére azért az is tény, h legtöbb 'sportolót' nem ez érinti, hanem az, hogy beszélgetni jár le, na meg tápokkal kapcsolatos tapasztalatot megosztani. ők edzhetnének keményebben is

Kivagyokén 2014.02.11. 12:41:19

@Great Cornholio: A cikk írója nem azt mondta, hogy dolgozz olyan súlyokkal és olyan tempóval, amivel egy élsportoló, hanem olyan intenzitással, és olyan hozzáállással. Tehát ha egy 250 kilós ember le akar fogyni, akkor neki bőven elég, ha 2-esen sétál kezdetben 10 percet, ugyanis ez már bőven kívül esik a komfortzónáján, tehát hatásos lesz. Erről beszél a cikk szerzője is, hogy önmagunkhoz képest legyünk kemények, olyan súllyal illetve ellenállással dolgozzunk, amivel a kitűzött célismétlést/céltávolságot vagy célidőtartamot nem tudjuk teljesíteni szabályos kivitelezés mellett. Mert a változás csak akkor következik be, ha a szervezet olyan hatásnak van kitéve, amit nem bír, és alkalmazkodnia kell. Ha olyan hatás éri, amit simán bír, akkor nem fog alkalmazkodni, mivel nincs mihez, hiszen könnyedén vette az akadály. A szervezet egy gazdaságos üzem, pontosan annyi változtatást hajt végre magán, amennyi szükséges, illetve amennyihez elegendő építőanyagot kap. És igen is értse meg mindenki, hogy hozzáállásban és intenzitásban a "nem akarok túl izmos lenni, csak kicsit jobban kinézni" embereknek is ugyan az a dolguk, mint egy versenyző testépítőnek, csak ők nem 20 év alatt érik el a céljukat, hanem 2-3. És ez továbbra sem azt jelenti, hogy 200 kilóval kell dolgozni, hanem valamilyen módon elérni, hogy nehéz legyen az edzés, hogy kilépjen a komfortzónából. Erről szól az írás és ezzel épeszű ember nem tud vitatkozni.

ONF 2014.02.11. 12:48:52

Alapvetően egyetértek az írással de: "Olyan súlyt kell választani, hogy ne tudjuk megcsinálni az adott sorozatot." Bukásig _szerintem_ nem a legjobb edzeni. Sem a fejlődés sem a sérülés szempontjából. Velem is volt olyan, hogy oké állat vagyok ráteszek még. A vége egy rosszul kivitelezett gyakorlat lett meg 2 hét pihenő. Inkább a rendszeresség és az, hogy az életünk részévé tudjuk tenni az edzést a mérvadó.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2014.02.11. 12:53:03

@Kivagyokén: Ugyanezt mondom és vallom én is, remélem átjött. :)

MEDVE1978 2014.02.11. 13:09:28

Fiatal felnőttként vagy 10 évig rendszeresen jártam konditerembe. Mindig végig csináltam a saját kis rendszeremet, emelve folyamatosan a súlyokon. Néha volt pár hónap kihagyás, akkor újra kellett kezdeni kisebb súlyokkal. 30 éves koromra abbahagytam, most kövér vagyok. Az viszont abszolút nem igaz, hogy a kondizás vagy a fájdalomküszöb elérése lenne a legjobb módszer már nekem lefogyni. Ez a kövérebb, edzetlenebb embereknél egyértelműen sérüléshez vagy akár betegséghez is vezethet.Ésszerű táplálkozással és heti két-három kondicionáló sporttal lehet lefogyni, sőt a nagyon kövéreknek már az is elég lehet, ha nem két adagot eszik ebédre, hanem egyet és sétál a munkába. Aztán el lehet kezdeni fogyni, szép lassan, havi egy-két kilóval, extrém kövéreknél 4-5-el.

Ha valaki le akar fogyni és ezért konditerembe jár, az szerintem már önmagában tiszteletet érdemel, mert elszánta magát, hogy tegyen valamit az egészségéért. Szerintem nem kell őt kritizálni azért, mert nem úgy csinálja, mint egy élsportoló és nem szakad meg. Amikor konditerembe jártam én is láttam mindig a felfújt "csúcshímeket", akik befeküdtek a fekvenyomó padra és csináltak 10 gyakorlatot a 140 kilóval. Akkor sem láttam semmi értelmét, most sem látom. Egy ilyen ember életében nagy a veszélye, hogy a sport a szenvedély helyét veszi át, tehát ahelyett, hogy inna, drogozna vagy kurvázna, kondizni jár. Ez is betöltheti a pótcselekvés szerepét.

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.02.11. 13:57:03

Üdv!
Köszönöm a kommenteket, élek a gyanúperrel, hogy nem jött át amit írni akartam, vagy csak részben. Ez az Én hibám. Érdekes azonban, hogy több kommentelőnek a negatív dolgok jutottak eszébe, erről az írásról. Pedig nem annak szántam. Ez a blog az Én véleményemet tükrözi, az Én tapasztalataimon alapul. Nem szentírás, és nem kinyilatkoztatás. Én senkit nem buzdítok arra, hogy a nagy súlyok reményében, lesérüljön, vagy értelmetlenül sportoljon. Aki ezt olvasta ki ebből az írásból az olvassa el még egyszer. Egyébként ezt alátámasztandó olvassátok el a blogok többi részét, talán kerekebb lesz a kép arról, hogy mit akarok Én. Nem akarok itt magyarázkodni, igazából természetes, hogy különböznek a vélemények, Én ezt tiszteletben tartom. Abból viszont nem engedek, hogy egy adott ember, akinek valamilyen célja van, mindegy hogy fut, bringázik, fogy, faszom tudja mit csinál, ha nem csinálja rendesen,ha nem csinálja erején felül, ha nem teszi próbára magát, akkor nem fogja elérni a célját. Hacsak az a cél nem az egy helyben topogás.Én nem mondtam, hogy ne edzetek szabályosan, azt sem mondtam, hogy ne melegítsetek be, azt sem mondtam, hogy mindent el kell hinni amit egy edzőteremben mondanak.Itt páran pórul jártak így, vagy lesérültek, ez az Ő hibájuk is. Nem tilos megismerni azt a sportot amit művelünk, nem tilos olvasni az adott témában, szakavatott írásokat. Ehelyett könnyebb a bekokszolt gyereknek hinni és utánozni. Ez igenis az adott személy hibája!
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat! Üdv!

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2014.02.11. 14:30:58

@Laci Ifj Moldván: Nekem többedjére is az jön/jött át az írásaidból, hogy aki csinálja, az csak jól csinálja különben magára vessen ha megdöglik, v egyenesen dögöljön meg. nem éppen építő jellegű blog.

Kérlek szépen személy szerint fogyni szeretnék olyan 10 kg illetve szálkásodni, némi sportmúltam így 30 után még hagyott némi nyomot. De mivel aszthmás vagyok és a futást mint olyan a tüdőm nem bírja helyette erőltetett gyaloglást biciklit és lépcsőzést használok. Az izületeim szarok, gyerekkorom óta, ezért guggolás és fekvenyomás sajnos kiesik. Egészséges hozzávalókat eszem (nádcukor, kókuszzsír, teljes kiőrlésű cuccok).
-Most jönne a kérdés, mivel gasztronómiailag nem szeretnék, túrón sajton csirkemellen, műzlin élni illetve szeretem, a zöldséget gyümölcsöt, és a változatos étkezést, mit javasolnál nekem edzéstervileg és étkezésileg hogy ez a leghatásosabb legyen?

(jelenleg 2 nap edzés (súlyzó+gépek és utána 40-50 perc kardio) 1 nap pihi van)

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.02.11. 14:48:45

@Great Cornholio:

Neked ez jön le, akkor ez jön le:) Nem ismétlem magam!

Küldtem mailt!:)

koxi 2014.02.11. 14:58:48

Én is fogyni szeretnék. De csak növök mint a gomba :-D

koxi 2014.02.11. 15:05:05

Ezen bejegyzésen felbuzdulva elolvastam a minap több cikket is, és a stílus tisztára mint az endorfin blog. De itt többször születnek új cikkek, úgyhogy bekerült a blog a könyvjelzőkbe.

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.02.11. 15:07:51

@koxi: Nem tudom, melyik az a blog! Köszönöm, ha olvasol! Olvasd el az első blogtól, abban benne van honnan jövök:)

koxi 2014.02.11. 15:14:52

Másik szolgáltatónál van:
endorfin.postr.hu/
A srác detto hasonló szórakoztató módon ír.
Oksa, meg is nézem a legelsőt. Pár archivba már beleolvastam, de az start-ot még nem néztem meg.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2014.02.11. 17:37:07

Jó a blog, de kérlek, ne írd a személyes névmásokat nagy kezdőbetűvel, mert irtóra modoros és idegesítő, kiváltképp, amikor azt írod: Én.
süti beállítások módosítása