2013.12.08.
21:30

Írta: Laci Ifj Moldván

5.rész Unom a banánt!Jöjjön az eper!

Elkezdtem a test és a testedzés témáját "feltérképezni". Rengeteget olvastam a témában, de rájöttem, hogy a neten lévő infókat nagyon meg kell szűrni.

Viszont kialakult bennem egy kép erről az egész sportosdiról és próbáltam úgy edzeni, kajálni.Jó is volt, elértem az elmúlt 15 év legkisebb súlyát, 92 kilót. Valamennyi izmot is fel tudtam szedni, ne csodákra gondoljatok e már nem úgy néztem ki mint egy mixer a melegbárban.

Ekkor adtam magamnak a következő balegyenest: MEGUNTAM a súlyzós edzést! Na gondoltam fasza:)

Szerencsére akkoriban megismerkedtem egy thai-box edzővel, később nagyon jóban lettünk. Ő csalt edzésre menjek, nagyon jó, majd beleszokok, bla-bla. Addig, amíg el is mentem. 

Azt tudtam, hogy ezek az edzések pörgősek, kemények, de ennyire, azt nem! Öt perc után azon gondolkodtam, hogy az egyik körfutásnál egyszerűen kifutok az ajtón, és eltűnök mint a jövedelemadó.

Valahogy túléltem az első melegítős, fekvőtámaszos 20 percet, gondoltam most már nagy baj nem lehet:) Lett!

Thai-box-ban sok a lábtechnika kifejezetten a "combozás".Ez az ellenfél combjára mért rúgást jelent sípcsonttal, külső és belső combon egyaránt. Ez a testrész elképesztően érzékeny, egy "mezei" ember, egy combostól lemegy alfába pár percre pihenni az biztos. Ezért a thai-boxosok külön combosokkal erősítik egymás combját. Ezek ilyen körbeállós, folyamatos váltott rúgások külső és belső combra. Idegelésnek is hívják, mert a sok combostól nagyon ellenálló lesz az ember combja. Ez nem mindennap van, de persze az én első napomon volt:).

Mindenki nagyon normális volt, kivéve egy kis köcsögöt, az ő első rúgásánál rögtön kerestem a földön az elejtett aprópénzt:) Kurva mérges voltam rá, de nem tudtam mit csinálni első edzésen nem akartam rögtön dzsihádot. Annyira szétrúgta a gyerek a combom, hogy másnap 2 baszott nagy lilás,vörös folt volt a combomon és alig tudtam menni.

Megfogadtam, hogy azért is elmegyek, járni fogok és bosszúm szörnyű lesz :)!

Az eset pikantériája, hogy a gyerek nem jött többet. A bosszú elmaradt, mondjuk nem is baj! Ahhoz képest mennyi idős voltam úgy gondolom elég könnyen vettem az akadályokat 1 hónap múlva végig tudtam csinálni a teljes edzést. Ez a sport nagyon sok örömöt és sikerélményt okozott.

Mindenféle ízületi fájdalmam elmúlott, a gyakori hát és derékfájásom sohasem jött elő, nagyon jó érzés volt.

Elkezdtem fejlődni ebben is.A súlyom megmaradt 92-93 kiló viszont olyan más lettem valahogy, kevesebb zsír, több izom és mellé állóképesség.

Had meséljek ebben az esetben a motivációról:

A csapatban az átlag életkor olyan 16 év volt és 70 kiló, meg voltam én :)

Elhatároztam, hogy megpróbálom ugyanazt megcsinálni amit ezek a fiatal srácok, megint ez a kurva versenyzés:) Rájöttem, hogy ugyanaz az eset mint a ciginél! Fontosabb volt a makacs "kihanemén" küzdés, harc mint maga a tény, hogy ez a sport mit adhat nekem. Láss csodát, mikor felzárkóztam, már láttam, hogy mennyit adott ez a sport. Viszont eltűnt a motiváció, bassza meg:) Elkezdtem ritkábban járni, majd eldöntöttem, kipróbálok mást.

Ennek ellenére nem biztos, hogy nem fogok még thai-box-ra járni, mert sokat adott az a fajta mozgás és a jó társaság.Na meg persze a verekedés, a bunyó:).

Az én konklúzióm, a személyes mélyen gyökeredző motiváció nélkül nem lehet fejlődni semmiben sem!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asoka-edz.blog.hu/api/trackback/id/tr445682106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koxi 2014.02.11. 15:47:32

Egyszer nekem is elment az eszem, és fél évig jártam is thai-box-ra. Úgy szíjjelrúgták a combom, nem bírtam lemenni a lépcsőn, csak ha támogattak. Valami rendezvénye volt a fősulinak, már nem emléxem....
De én a combosokon kívűl bőven bírtam, mert még csak 21körül voltam és katona, akkor volt a legjobb állóképességem. Azóta is álmom valami küzdősportra járni, de közben országot váltottam, öregebb lettem és nem akarom, h az edzett fiatalok akik nem csipázzák az bevándorlókat szétüssék az arcom :-) De lehet nem is lennének ilyenek, franc tudja. Maradt a kondi.

Laci Ifj Moldván · http://www.bodysportshop.hu 2014.02.11. 16:21:02

@koxi: Üdv! Szerintem menj el nyugodtan, első pár alkalommal, mindegy hol vagy, kapsz így is úgy is :)
süti beállítások módosítása